Doplněno video! Mladí křesťanští demokraté ve spolupráci s Hnutím pro život dnes v Brně pořádali Pochod pro rodinu v souvislosti s avizovaným pochodem homosexuálů Queer Pride Parade. Cílem Pochodu pro rodinu bylo vyjádřit podporu tradičnímu modelu manželství jednoho muže a jedné ženy a protestovat proti snahám o uzákonění adopce dětí homosexuálními páry a skupinami.
Byl jsem tam (bez rodiny) a tak se můžete podívat na fotogalerii a video.
Na Masarykově ulici předseda MKD Petr Jurčík zdůraznil, že demonstrace nemá konfrontační charakter a požádal přítomné, aby se rozdělili tak, že na začátku průvodu půjdou Mladí křesťanští demokraté, potom lidé z iniciativy D.O.S.T. a pokud je snad přítomná ultrapravice, aby se pochodu neúčastnila vůbec. Skutečně pak šla po část cesty několik desítek metrů za průvodem malá skupinka radikálů. S vlastním průvodem se naštěstí nesmísila a brzy zmizela úplně.
Podle videa jsem napočítal asi 120 lidí včetně dětí, bez zahrnutí té podezřelé skupiny.
Pozn.: Je to točeno foťákem, proto je kvalita videa dosti nízká.
Šli jsme z Masarykovy přes Zelný trh na Dominikánské náměstí a dále po Veselé a Solniční na Moravské náměstí, kde průvod skončil. Obešli jsme tedy Náměstí svobody, kde se ke své vlastní demonstraci shromažďovali homosexuálové a jejich příznivci. To bylo obehnané ploty. Po celou dobu nás důkladně hlídaly týmy těžkooděnců. Tedy hlídaly spíše někoho proti nám. Nedošlo k žádnému kontaktu, prakticky ani k vizuálnímu, neskandovali jsme žádná hesla, šli jsme zcela tiše, několik lidí se modlilo. Vše proběhlo v naprostém klidu. Na Moravském náměstí Petr Jurčík akci ukončil s tím, že se za rok koná znovu.
Přijdu – a možná tentokrát i s rodinou.
Oficiální zpráva MKD o pochodu
Chápu správně, že to „v souvislosti s avizovaným pochodem homosexuálů“ znamenají, že je účastníci Pochodu pro rodinu podporují v jejich snaze tvořit rodiny…? 🙂
🙂 Doplněno.
Už jsem se lekl, že dostali „mladí křesťanští demokraté“ rozum – jsem to ale naivka… : /
Rozum se projevuje tím, že člověk podporuje špatnou věc?
To je právě ono – na adopci dětí homosexuálními páry neshledávám nic špatného.
Otázka, zda je lepší běžná rodina nebo rodina, kde jsou rodičové homosexuální pár je bez diskuze (máma a táta je lepší, než táta a táta nebo máma a máma). Ale tady se přece jedná o adopci, ne? Jinými slovy varianty jsou buď homosexuální pár anebo „nic“ – opravdu je lepší „nic“, než homogenní rodiče?
MKD se to nelíbí především kvůli tomu, že křesťanství je proti homosexuálům a tím pádem i proti tomu, aby vychovávali děti. Nevidí primárně nic špatného na vychovávání dětí homosexuály, ale na homosexuálech jako takových – z toho pak plyne, že co udělá homosexuál, to je špatně.
Kdepak. Dítě potřebuje pro svůj zdravý vývoj oba rodiče a to jmenovitě otce i matku. Potřebuje zažívat oba v jejich mužské a ženské roli a jejich interakce. To vám potvrdí každý psycholog.
Spousta péče se věnuje dětem z rozvrácených rodin a dětem kde chybí otec nebo matka.
Takže to samozřejmě není jedno, dva muží totiž nejsou otec a matka, stejně jako dvě ženy.
A v době kdy heterosexuální rodiče čekají na adopci PRÁVNĚ VOLNÉHO dítěte léta, ničím adopce děti homosexuály neobhájíte.
dítě totiž není pokusný králik. U adopcí jde o PRÁVA DĚTÍ a ne o právo někoho na dítě / které reálně neexistuje, nikdo nemá právo, mít „od státu“ dítě…….
V prvé řadě zde není spor nic proti homosexuálnímu páru, ale homosexuální prá proti rodině, protože dětí vhodných pro adopci, o které je zájem, je nedostatek.
Za druhé křesťané nejsou proti homosexuálům, ale proti sodomistům (rozuměj pachatelům sodomského hříchu – homosexuálního sexu).
sprostá lež. psychologové se v této otázce neshodují, jejich názory jsou obvykle determinovány jejich vlastním přesvědčením, nikoli akademickým výzkumem. podpůrci homosexuálů z vědeckého hlediska narozdíl od odpůrců splnili důlkazní břemeno
Vědecké hledisko nezná důkazní břemeno, jen teorie vyvrácené a nevyvrácené…
vědecké hledisko zná důkazní břemeno v souvislosti : spekulace-hypotéza-teorie
Díky za pěknou (foto)reportáž. Budeme-li živí a zdraví, snad se za rok ohlodáme taky přijet s dětma.
Jsem zvědavý, jak bude reagovat ta desetina z vás, které se narodí homosexuální děti za pár let
Já jsem o tom docela hodně přemýšlel, protože znám celou řadu homosexuálů a nejméně jednoho bych označil za dobrého přítele.
Myslím, že kdyby se některé z mých dětí stalo homosexuálem (žádné dítě se nerodí s rozvinutou sexualitou a tedy se nemůže narodit ani s homosexualitou, ta se ustálí až v pubertě, čímž neříkám, že za to člověk může), bral bych to podobně, jako kdyby – dejme tomu – ohluchlo.
Miloval bych je stejně jako předtím, možná i víc.
Současně však po mně nikdo soudný nemůže chtít, abych si kvůli tomu oblíbil hluchotu.
to ano, ale až se budete divit, že se s vaším dítětem zachazi jako s dobytkem, tak pochopite mé postoje. Mám v plánu na svém blogu popsat příběh mého strýčka a jeho protestanského manžela, ačkoli předpokládám, že většina katolíků jej bude považovat za lež, jeden velice milý katolík mě už označil za lháře a idiota ilustrujícího úskalí svobody vyjadřování,
Také jsi Oslíku zapomněl upozornit na ty mírumilovné mladé křestany s transparenty ,,Homosexuálové jsou zlo.“
Máte na mysli ten soukromý transparent, který si přinesl asi 70sátiletý pán, který jej pak snad ani v průvodu nenesl? 🙂
Ten transparent jsem nezahlédl. Ale viděl jsem zezadu, že tam na začátku kdosi cosi vytáhl a ihned ho ostatní napomenuli a zase to schoval, možná to bylo ono.
Dobrý den,
narazila jsem na vaše fotky z průvodu a chci se zeptat na dvě otázky.
1) Homosexuálů je v populaci cca 4%. Myslím, že naprostá většina na podobné akce nechodí (aspoň mí homosexuálně orientovaní kamarádi ne). Přesto jich dorazilo 400. Katolíků je 30% (číslo uváděné přes návštěvou papeže). Dorazilo jich 100 (dle novin, podle vás 120). Znamenáto, že rodina je pro současné katolíky méně podstatná než pro homosexuály jejich vzájemné soužití? Také jsem neslyšela jedinou výzvu k účasti z úst biskupů atd. Znamená to, že katolická církev pochod nepodporovala? Čím lze ještě vysvětlit tak nízkou účast?
2) Ne příliš důležitá otázka. Zabývám se vlasovým designem a tak některé věci více sleduji. Všimla jsem si, že katolíci chodí většinou oblíkaní jinak než většinová populace. Vaše fotky o tom krásně svědčí. Mnozí tam mají oblečení zcela v rozporu se současnými módními trendy i s tím, co je pokládáno za vhodné a nevhodné: ponožky k sandálům, sandály ke společenským kalhotám, oblek na pochod městem, dlouhé sukně, které ale neodpovídají současným módním trendům, zvláštní stylové a barevné kombinace (např. růžová a oranžová). Mají katolíci nějaké zvláštní předpisy ohledně oblečení nebo je to dáno tím, že sdílí jakýsi komunitní styl oblékání (jako např hippies)?
Předem děkuji za odpovědi.
paprika
1) znamená to, že akce byla poprvé a že katolíci nejsou rození demonstranti.
2) katolíci se mají oblékat slušně, žádná jiná pravidla pro oblečení na pouliční chození nemají.
Ale ne loni byla taky – minulý rok protestovali křesťané s ampliónem rovnou na Svoboďáku a rušili tak queer parade.
Loni žádná queer parade nebyla, pokud vím… 🙂
Pardon, tak to bylo před dvěma roky.
http://brno.idnes.cz/brno-zpravy.asp?c=A080628_1001109_brno_atk
Nerozumím, co je na tom legračního, …
Ovšem byli to jiní křesťané a neříkjali tomu Pochod pro rodinu. 🙂
Ad 2) Tzn. katolíci se můžou oblékat normálně, ale nedělají to. Jedná se tedy o oblečení jako o signál „Já jsem katolík“ – podobně jako u jiných komunit typu hippies, i když to zřejmě neprobíhá na vědomé bázi. To je pro mě opravdu zajímavé zjištění.
Když se kouknu na tyto fotografie: http://obrazem.ihned.cz/index.php?article%5Bgalery%5D%5Bdetail_id%5D=1060930&article%5Bgalery%5D%5Bfrom%5D=0&article%5Bgalery%5D%5Bid%5D=796370&article%5Bid%5D=44487750&p=0O0000_d , nedá mi to, abych Vám neodpověděl, že 4% se můžou oblékat normálně, ale nedělají to. Jedná se tedy o oblečení jako o signál „Já jsem 4%“ – podobně jako u jiných komunit typu hippies, i když to zřejmě neprobíhá na vědomé bázi. To je pro mě opravdu zajímavé zjištění.
Přesně tak!!! Naprosto souhlasím.
Gay průvod má svůj způsob oblékání (relativně běžný s veselými prvky – dáno charakterem průvodu. tzn. je to oblečení přiměřené pro danou situaci). U nich je styl oblečení ovšem vědomou volbou, běžně takto homosexuálové po světě nechodí.
Pravicový extrémisté zřejmě vědomě volí určité značky a styl, ale minimálně reflektují svoji volbu.
A katolíci mají zase svůj styl.
U všech skupin jde o vědomé či nevědomé vyjádření příslušnosti ke skupině a odlišnosti od ostatních.
Pokud jde o katolíky, myslím, že to, co píšete, se týká tradicionalistických katolíků, ale obecně to neplatí.
V katolické církvi je spousta trendů, hnutí a skupin a některé mají určité zvyky, pokud jde o oblékání, některé ne. Jediné obecné pravidlo je, že by oblečení mělo být slušné a nevyzývavé.
A opět připomínám, že to nebyla katolická akce, i když asi většinu účastníků tvořili katolíci.
Jen několik stručných poznámek:
1. Nebyla to akce podporovaná katolickou ani žádnou jinou církví.
2. Byli tam i mí přátelé evangelíci.
3. Akce byla oznámena pouhé dva týdny dopředu, neměla prakticky žádnou propagaci, jednalo se o první ročník, organizace byla dosti improvizovaná. Věřím, že za rok bude větší účast. Na pochody pro život (proti potratům) v Praze chodí asi 1000 – 1500 lidí. A ty také nejsou oficiálně podporovány katolickou církví.
4. Řada lidí zvažujících účast se bála, že by se mohlo něco stát a proto nepřišli. Sám jsem tam nevzal svoje děti, protože mám ze zahraničí velice negativní zkušenost s Gay Pride Parade a nechtěl jsem, aby to moje děti viděly – ani zdálky. Obávat jsem se nemusel, GPP jsme prakticky nezahlédli, navíc je u nás zatím nesrovnatelně decentnější, než jaký je západní standard. Osobně si myslím, že místo a čas nebyly šťastně zvoleny, přestože akci zajistily jistou omezenou publicitu.
5. Ne, katolíci nemají žádný specifický styl oblékání. Pouze se oblékají cudněji, tedy méně vyzývavě. Na této akci bylo nicméně několik tradicionalisticky orientovaných katolíků, kteří jsou do jisté míry vizuálně odlišitelní, mají trochu „retro“ styl. Také platí, že mezi českými katolíky je hodně chudých lidí a někdy je to také trochu vidět na jejich šatech, ovšem to v žádném případě nelze odsuzovat.
6. Ostatně dnešní móda je vyloženě ošklivá.
Ještě jeden důležitý dodatek:
Sice se u nás ke katolické církvi hlásí kolem těch 30 % lidí (nevím přesně), ale ti mají vesměs velice nízkou míru identifikace s církví. Do kostela jakžtakž pravidelně chodí kolem nějakých 3 % obyvatel. Jen o těch má smysl uvažovat jako o aktivní, loajální skupině.
A protože víra není o manifestacích, nejsou moc zvyklí se veřejně ukazovat, s výjimkou vyloženě náboženských akcí, jako byla návštěva papeže. Je to myslím dáno i dosud přežívající vzpomínkou na povinné komunistické demonstrace v době totality. Myslím, že to je v pořádku, víra by opravdu neměla být o pochodování po náměstích.
„Na pochody pro život (proti potratům) v Praze chodí asi 1000 – 1500 lidí. A ty také nejsou oficiálně podporovány katolickou církví.“
To je dost pochybné tvrzení, před posledním Pochodem pro život sloužili mši dva biskupové a 25 kněží.To mi připadá jako dosti výrazné vyjádření podpory.
To je vynikající soukromé vyjádření podpory. 🙂
Oficiální podpora by to byla tehdy, kdyby pochod veřejně podpořil místní sídelní biskup nebo ještě lépe biskupská konference. Ale možná tam byl některý z pražských pomocných biskupů, teď nevím, nebyl jsem tam.
Ale když něco církev nepodporuje oficiálně, samozřejmě to neznamená, že to nepodporuje vůbec nebo že to dokonce odsuzuje.
Svatý Ignác by vám za ty „evangelíky“ pro protestanty dal co proto!
Stejně tak i „církve“. Hernajs! Co jste to za opusáka, když píšete takové modernistické žvásty?
Ad oblečení. Jak psal Ignác, katolík se má oblékat slušně. Aby nečinil pohoršení.
Myslíte Iňagiho z Loyoly?
Děkuji za zprávu,byl jsem zvědavý jak to vypadalo.Snad za rok také s rodinou přijedeme.
[…] pro rodinu Zde je (foto)reportáž Davida Petrly z Pochodu pro […]
Brno je dost z ruky, resp. uvažoval někdo o organizaci podobných pochodů i jinde v republice?
Brno naopak vůbec z ruky není; z ruky je všechno západně od jantarové stezky (osa Vídeň – Brno – Wroclaw – Gdaňsk)
Oslíku,
děkuju za obrázky.
Mimochodem… V Paříži byl taky průvod. I přišel za organizátory pan Coudert z Unie pro lidové hnutí, že by rád pochodoval v čele. A oni na něj: Jenže UMP nepodporuje naše požadavky! A on na ně: Ale já s nimi souhlasím!
http://tempsreel.nouvelobs.com/actualite/politique/20100626.OBS6207/un-elu-ump-choque-d-avoir-ete-expulse-de-la-gay-pride.html
Je sice hezké, že se MKD pyšní tím, jakou pozornost věnovala akci média, jenže v sobotu večer se Prima, ČT a Nova o průvodu v hlavních zprávách nezmínily ani slovem.
Co bude výsledkem? Asociace pojmů.
Kdo říká „tradiční rodina“? No přece „Národní odpor“. Od něj jsem to v televizi zaznamenal.
A naopak, až bude zase křesťanská akce, zazní z občanstva logika: Hele, to jsou extremisté z Národního odporu, říkají: „Tradiční rodina!“
Extremisté si za vydatné pomoci novinářů privatizují myšlenku.
Na slovensku by sa tiež mali začat organizovať tieto pochody. nech ľudia vidia aká je rtodina dôležitá